I väntan på advent


Hur går det med vintrinskåpet du håller på att måla? Är det klart?

Det är frågor jag får från folk som undrar.

Hmm, nja...inte riktigt färdigt.
Jag har helt enkelt inte prioriterat att hålla på med skåpet.
Det har varit så mycket annat i flera veckor. Mest jobb.
Både på förskolan, bortakontoret och hemmakontoret. Det har liksom legat på.
När jag väl har varit ledig har jag helst gjort någonting helt oplanerat.
Varit ute i naturen, jogga,t läst eller helt enkelt degat framför TV:N.
Det är så många bra program jag följer just nu.

Men KANSKE skåpet blir alldeles färdigt just nu i kväll! Vi får se...


Tänk att det är första advent på söndag!

Jag hör till dom som ställer fram adventsstakarna och stjärnorna tidigast på lördag.
Men kanske man ska vara lite wild and crazy och tända dom redan i morgon??
Då har man ju en dag på sig i fall någon lampa i stakarna inte skulle lysa.
Det brukar ju annars vara mer regel än undantag.

I år tänker jag bara ha gammaldags julpynt. Det lilla jag har och det jag eventuellt kan få tag på.
Efter flera års sökande har jag äntligen hittat en "äkta" gammaldags orange adventsstjärna!
En sån vi hade när jag var liten. Den är absolut finast tycker jag och passar så bra i vårt hus!



Den här fina mässingsljusstaken kunde jag inte motstå att köpa på favvobutiken i Stockholm.
Så fin. I jugendstil.
Den kommer att vara en favorit i många, många år.
Jag brukar köpa EN fin sak varje jul. Som en present till mig själv.
Däremellan köper jag knappt några prylar alls.
Gillar inte saker och grejer som bara tar plats efter ett tag.

Bara en dag kvar nu av veckan som gått ruskigt fort.
Laddar för en lång jobbfredag men det börjar kännas mer och mer som att en förkylning är på G.

Så typiskt tänker jag, när man rört sig i folkvimlet i huvudstaden och säkert blivit utsatt för en massa nya stockholmska bassilusker.

Så nu ska jag ta en varm dusch och en kopp honungste!
Kanske det hjälper att hålla förkylningen stången!

Men hade vi bara att badkar skulle jag ta ett härligt hett bad. Det absolut bästa att bota förkylningar med!



Kommentarer