Lingonris och fäbodar

När vi gick  vägen upp till Rammeldalsberget i lördags så var det en annan väg som var skyltad till Strinnebodarna. Lika rejäl och fin som den vi gick på.
Såklart man blev nyfiken på vad det är för bodar!

Jag kunde hålla mig typ fem dagar.
Sen måste jag dit och kolla.

Jag slutade jobbet lite tidigare i dag, men ändå måste jag skynda mig som en tok för att hinna dit innan det blir mörkt!

Tog bilen till bommen och började jogga. 
Ingen lätt tur precis. Sugande uppför hela tiden och kondisen är inte direkt på topp.





Fotade några roliga saker längs vägen


Efter tre kilometer slutade vägen vid en glänta mitt i skogen och där låg två små hus.
Vilken fridfull plats!
Hit vill jag gå med fikakorgen till våren!
Tänk vad roligt det är att hitta små undangömda platser i sin närmiljö.
Det är bara att ge sig ut och leta.



Jag brukar alltid göra lingonriskransar till jul.
Och kors i taket! Jag passade på att plocka lingonris också. I god tid!
För det brukar vara mer regel än undantag att jag måste skotta fram riset under snön.

Nu känner man sig sådär skönt mör i kroppen efter joggingturen och duschen blev extra lång.
Nu laddar vi för fredag i morgon och helgen bjuder på roligheter!

Kommentarer