Makalös vacker eftermiddag



Jag har alltid tyckt att november är en vacker månad.
Förutom när det är som allra gråast förstås.
Men när solen skiner och dimmorna sveper landskapet i en mystisk trolsk stämning så är det oslagbart vackert.
Som nu i eftermiddag när jag var på väg till Gården.
Då var jag tvungen att stanna till och fota vyn mot Storsjön.
Ingen superbild med mobilen, men det var så otroligt fint i verkligheten!
På vägen hem hade dimman dragit in över sjöarna och den skiftade i rosa! Så läckert!

Efter jobbet susade jag i väg till Gården och utfodrade det här gänget plus en drös kossor till.
Höns, kycklingar och katt.
Gårdsfolket är på semester så nu har vi fått hålla ställningarna.
Jag har absolut inte någon relation till de här korna. De bara liksom ÄR.
Långt i från samma känsla som med mjölkkor, men betydligt enklare att sköta!

Tänk att veckan har susat i väg ända till fredag!
Jag som trodde det här skulle bli en lång och dryg vecka.
Det är en hel del på agendan i helgen. Allt händer på samma gång.
I kväll kommer Fanny hem! Samtidigt som jag ska på roligheter med kollegorna från jobbet.
Och i morgon är det planerat för utflykt.

Nu måste jag sätta fart här!

Trevlig fredagskväll!!




Kommentarer