Sätter tulpanlökar i november

Förra året den här dagen var det massor av snö!
I dag sätter jag tulpanlökar!

Jag rafsade till mig en tulpanlöksförpackning till halva priset.
Man kan ju aldrig få för många tulpaner! Eller hur?
Även om man sätter dom på lite knasställe.


Ni vet väl att man kan sätta tulpanlökar så länge dom går att gräva ner.
De behöver inte hinna etablera sig innan tjälen kommer.
Men det är nog absolut sista chansen, för minusgraderna börjar krypa neråt i kväll,
och bar jord fryser ju så snabbt.

Jag har slarvat i år och inte antecknat allt jag har planterat i höst.
Jag har redan glömt bort vart jag satte vissa lökar.
Hur blir det då till våren?
Lite surt att börja hacka och luckra i jorden där det kanske är planterat lökar.
Men det visar sig nog. Förhoppningsvis.

I kväll blir det att bänka sig framför favoritserien på TV:n. Vår tid är nu.
Ser ni på den?
Jag tycker den är såå bra!



Kommentarer