Alltså leksaker....


Pust!
Åter hemma efter julklappsinköp på stan.
Tur att det är jul bara en gång om året.

Vi skulle handla klappar till barnbarnen och stannade vid en stor leksaksaffär i Birsta.
Men gud vad mycket "skit" det finns!
Man blir helt slut. Plast,plast,plast hur mycket som helst!
Konstiga saker.
Vill barn leka med allt sånt?
Och vad mycket grejer det finns!!
Trots allt detta överflöd på saker så fanns det inte en enda pinal vi hade tänkt köpa!

Vi susade vidare till stan istället och där var det betydligt lugnare.
Mindre folk och mer julstämning!
På en liten leksaksbutik fanns alla saker vi skulle ha. Personlig service och trevlig butik!

Om jag ser på våra barnbarn (och våra barn med när dom var små) så tror jag dom mera uppskattar riktiga saker framför leksaker.
Nu relaterar jag till "bondungar" som är med ute och "jobbar" på riktigt!
Med riktiga verktyg, spadar och allt vad det kan vara.
Få vara ute och greja med allt från att åka traktor till att skrapa skit!
Då känns det bara uschligt att komma med nån plastpryl som bara är på låtsas!

Men nu ska jag inte nedvärdera alla saker. Det finns riktigt bra leksaker också.

Cafébesök med en god smörgås och något gottigott efterpå.
Det bästa med stadsbesök tycker jag.

Nu blir det snart middag som K håller på att laga till.
Jag ska ta mig en glögg och softa resten av kvällen.

Trevlig lördagskväll önskar jag alla nya och gamla bloggläsare!




Kommentarer