Första advent


Första advent.
Tre veckor till jul!

I år blev det den traditionella adventsljusstaken med fönsterlav och flugsvampar.
Nä, det är ju inte mossa det där, fastän man gärna vill säga det.

När jag var liten hade vi bara helröda svampar som dekoration.
Jag slickade bort de vita prickarna, ha,ha!
Minns smaken än idag...

Helgen har inte gått i många knop.
Jag har mest tofflat runt med honungsvatten och glöggkoppar.
Febern är väck, men förkylningen lär nog sitta i ett tag till.
Så skönt att inte göra någonting alls på en hel helg.
Det händer inte ofta, för jag vill gärna ha saker på gång och gillar att vara aktiv.
Men emellanåt behöver man bara få vara.

Det blev en grön första advent i år, men det ska bli kallare till veckan och eventuellt lite snö också.
För min det kan det gärna få vara plusgrader ett bra tag till.

Önskar er en fortsatt fin adventssöndag!











Kommentarer