Göra lingonriskransar



I går gjorde jag lite pyssel härhemma. Så där lite lagom när andan föll på.

Lingonriskransar är lätta att göra och så håller de sig gröna och fina länge.
Inget som barrar eller blir fult efter ett tag.

Jag brukar ha två kransar hängande på vitrinskåpet.
I bland hänger dom där nästan fram till påsk! Det gör absolut ingenting tycker jag.
Bara snyggt med ett litet grönt inslag utan att det känns juligt.
Jag hänger upp dom i ett jutesnöre. Inga röda band eller så.
Enkelt och vackert!


Som stomme har jag tvinnat grön ståltråd, sådan man köper i blomsteraffärer.
Jag använder samma år från år.
Sedan lägger jag små knippen från mitten av hjärtat längst upp och virar fast dom allteftersom med likadan grön tråd.
Jobba rner mot spetsen av hjärtat och gör sedan likadant på den andra sidan.
Klart!



Man får tänka på att det brukar gå mer lingonris än vad man tror.
Jag hade en drygt halv plastkasse med lingonris och det räckte precis till mina små hjärtan.

Hur de ser ut på skåpet visar jag en annan dag när det är tillräckligt ljust för att fota därinne.

Nu blir det duschen och en kopp te och det sista avsnittet av favoritserien Vår tid är nu.

Trevlig måndagskväll!!

Kommentarer