Juldekoration av sommarens växtstöd



Dessa växtstöd av armeringsjärn som kläddes av både luktärter, sockerärter och skärbönor i sommar har nu fått dekoration av ljusslingor istället.
Liksom förra julen har jag tre stycken i olika storlek ute bredvid farstukvisten.

Dessa alster av armeringsjärn tillverkar min K. Firmanamnet KWeld
Han gör på beställning och har även varit på konstrundan och nu till helgen finns han på Bönhamns marknad.
Förutom växttornen finns stora och små klot man kan ha ljus eller marschaller i.
Både stående och hängande varianter.

Till sommaren ska jag beställa ett stort klot som ska få täckas av luktärter.
Tänk vad läckert det ska bli!


Hu vad kallt det blev i kväll!
Termometern har krupit ner till - 10.
Men det har varit en fin dag i dag och jag slutade äntligen tidigt och hann iväg och hugga både julgran och adventsgran medans det var ljust.
Enris hittade jag inte så det får vänta till helgen innan det kan bli några enriskransar på dörren.

Nu väntar sängen. Ska upp "tupptidigt" i morgon.
Natti, natti!


Kommentarer