Julen smyger sig in på min födelsedag

Sjunde december,
Min födelsedag.


Jag vill inte ha alltför juligt hemma.
Än.
Men några smågranar, enris, amaryllisar och hyacinter kan man gott brassa på med.
Bara det att jag inte ens har varit ute och letat något enris än.
Inte heller fått till dörrkransarna jag brukar göra till första advent.
Jag har inte köpt några hyacinter.
Och lummern jag plockade för att lägga på spiskåpekanten räckte inte hela vägen runt..
Ja ni hör ju!
Dåligt planerat eller tidsbrist? Säkert en kombination av båda.

Men vaddå! Det är faktiskt över två veckor kvar till jul, så det finns gott om tid.
Att slänga på några röda mattor kan räcka för att få julfeeling!


När jag fyller år brukar jag bjuda på risgrynsgröt och tårta.
Det ska märkas att man fyller i december!

Så nu ska jag sätta i gång med grötkokning och dukning!

Trevlig fredagskväll på er!


Kommentarer