Söndagslugn efter en händelserik helg


Helgen började fint på fredagskvällen.
Fanny hämtades vid tåget och så kom mina nära och kära hit och åt julgröt och tårta.
Fina presenter fick jag också.
Bla en ny gosig morgonrock och ett kit med duschtvål, peeling och lotion från favoritmärket.
Fastän jag fyllde väldigt ojämnt...




I går kväll piskade snön på tvärsen och vi vaknade till ett vitt landskap.

Jag gav mig ut i skogen för att hitta mer lummer och plocka lite enris till dörrkransarna.
Innan det kommer mer snö och det blir alldeles kört att hitta.
Det var inte lätt att hitta lummern under snön, men till slut hade jag plockat med mig så jag tror det räcker till spiskåpan.
Det var så mysigt att traska runt i snön där i skogen.
Massor av färska spår av rådjur, älg och räv.
Men innan jag var hemma igen så  började det regna och snön börjar slaska bort nu.
Lite synd faktiskt för det var alldeles lagom med snö.

Nu ska jag ta på mig handskar och sätta igång med enriskransarna!


Två veckor till jul.....


Kommentarer