Sparsmakat julpyssel

Jag visste att det skulle bli mycket jobb.
Sista veckan före jul.

I huvudet finns havrekexbak, saffranskransbak, julvörtsbak, knäckkok, klä julgran, ta fram julsaker , slå in klappar och lite mer  ditten och datten som hör julen till.
Men så är jag knappt ens hemma.
Det blir liksom långa arbetsdagar så här sista veckan.

Dumt nog började jag med ett "projekt" mitt i alltsammans också.
Som jag verkligen ångrade när jag väl börjat!
Såå drygt det var alltså! Mycket mer jobb än jag någonsin kunnat ana.
Men det var bara att bita i sura äpplet och köra på.
Vad detta är ska jag visa när det är riktigt färdigt. Det går inte att fota så bra i kvällsmörkret heller.




Men ett tiominuters pyssel har jag knåpat ihop.
I halltaket har vi haft en järnring med trådar av rönnbär.
Jag har nu klippt bort trådarna och knutit dit band med röda äpplen.
Simsalabim! Juligt värre!

Granen står fortfarande ute helt översnöad och inget av det andra är heller gjort.

Det blir inget avbockat på listan i kväll heller för nu tänker jag ta en glögg och titta på Bonde söker fru!

Det går att baka havrekex på juldagen också. Så det så!

Kommentarer