Utslagen

Japp, det blev som jag trodde.
Började känna av förkylningen alltmer i går och naturligtvis hade jag en jättelång arbetsdag.
Febern låg på lur på kvällen och i natt bröt det ut riktigt!

Jag hade tänkt ge mig ut i skogen och plocka enris till kransar, leta adventsgranar och kanske en julgran!
Nu kan jag bara glömma alltsammans. Orkar inte gå ut överhuvudtaget.

Men jag har hela dagen på mig att sätta upp stjärnor och fixa adventsstake.
Lite lagom pyssel i maklig takt.
Det man normalt blir jätteirriterad på kommer att bli megajobbigt nu när man inte är pigg.
Då tänker jag främst på adventsstakarna som inte lyser.
Man måste alltid byta ut någon trasig lampa. Detta i sig är inte någon enkel uppgift, hur klurigt som helst att lista ut VILKEN som är trasig.
Sen är det adventsstjärnorna.
Som man ska knyta ihop med snören runt sladden! Hur ogenomtänkt som helst kan man tycka.

Eller så struntar jag i alltsammans och lägger mig under filten och sover bort resten av den här dagen.
Känns oerhört lockande faktiskt.
Advent blir det vilketsom!





Kommentarer