Vitrinskåpet klart!


Ja till slut är det klart!

Vitrinskåpet i furu jag köpte för en billig peng och målade med vit linoljefärg.
Jag velade länge med färgvalet.
Vill ju helst inte ha vita möbler.
Förslagen var allt från ockragul till umbra, men det som avgjorde att det blev vitt vitt är att det andra vitrinskåpet som står i samma rum är vitt och då skulle jag vara tvungen att måla det också.
Det skulle se konstigt ut om de är i olika färg.

Men som en extra piff har jag målat bakstycket inuti i rödockra (men det syns dåligt på bilden)
Precis samma färg som vi har på alla innerdörrar.

Nu finns det plats för fler glas!
Så nu ska jag komplettera mina fina rödvinsglas! Och fler bubbelglas kommer det också att bli.

Jag ska visa bättre bild när solen återvänder i januari, nu är det värsta mardrömmen att få till vettiga bilder inomus.

Det kom en liten gnutta snö i går kväll, men det täcker knappt gräsmattan.
Kanske man ska ta och serva skidorna så de är redo för eventuell skidåkning framöver!



Kommentarer