Det ena ger det andra och slutar med ett loppisbesök?


Det hela började med det här

Installation av tre stora accumulatortankar i "strykrummet".
Den enda hela vägg som fanns i rummet försvann där bakom tankarna.
Där hade vi strykbrädan och där hängde vi tvätten.
Och hur fult blev det inte?!!

Men nu är tankarna gömda bakom pärlspontdörrar.
Allt ska målas varmgrått. Men virket måste torka ordentligt först.

Problemet är nu att rummet krympte ofantligt!
Därför ska de väggfasta hyllorna bort (de har fått vara kvar sedan vi köpte huset)
och det tvära hörnet ska öppnas upp till ett riktigt hörn.
Att det ser ut som det gör beror på att det har suttit en dörr i hörnet.
Dörren till affären som var här tidigare. Den lades ner på 60-talet.


Eftersom alla verktygen och till och med snickarkläderna fortfarande ligger framme så tänker jag att tanken är nog att det ska fortsättas snickras härinne.
Men då måste hyllan plockas ur på grejer.
Det är där jag är nu och problemen hopar sig!

Promenaden/joggingturen som jag tänkte göra i dagsljus har jag ställt in i ett tidigt skede. 
Efter att ha stått ute på skolgården utan vare sig långkalsonger eller täckbyxor har jag fått min dos av vinterkyla och frisk luft idag.
Därför skulle det passa så bra att börja plocka ur hyllan istället.
Men...vart ska jag lägga alla saker?
Lådor fulla med pryttlar och bakom tyget är det proppfullt med allt möjligt!



Jag stod bara och stirrade och tänkte att jag tar kontoret i stället då!
Där tänker jag tapetsera om så småningom, men nu i första hand ska jag möblera om lite.
För att få lite luftigare i rummet och mer plats.
Skrivbordet ska flyttas dit bokhyllorna står och dom ska stå där soffan står.
Och soffan ska bort!
Den tar bara onödig plats och ingen sitter där. Någonsin!

Men hur ska jag få ut soffan? Själv!
Och det känns drygare än drygt att börja plocka ur böckerna.
En massa av böckerna och pärmar som står på golvet bakom och bredvid soffan måste få en ny plats.
Någon annanstans.

Typ härinne..


Det enda förråd vi har inne i huset och här ska allt möjligt få plats.
Hyllorna är redan överfulla så där kan jag inte ställa några böcker och pärmar.

Den enda utvägen är att bära allt som inte får plats ner till magasinet.
Men då måste jag ha ett skåp.
Ett skåp för alla böcker och pärmar som inte behöver vara inne i huset.
Men jag har ju inget skåp!

Huu vad besvärligt alltsammans blev!

Jag ska brygga mig en kopp kaffe och fundera på saken.
Det lutar nog åt att jag måste börja jaga ett skåp på loppis eller nåt innan jag överhuvudtaget kan börja röja!

Så blev det med det!
Men ambitionen var god från början i alla fall!




Kommentarer