Vinterns första skottning!


17:e januari och inte förrän nu har vi skottat för första gången i vinter!
Lite skillnad mot i fjol - då man inte gjorde annat än att skotta.
Hela vintern igenom!


Bor man ute på landet så kan det vara extra spännande att ge sig i väg på jobbet tidigt på morgonen när det har vräkt ner snö hela natten.
Kommer man ut med bilen?
Är vägen ens plogad?
Speciellt nervöst är det när man är först på jobbet och ska låsa upp för alla barnen.
Tar man sig dit överhuvudtaget?

Många gånger har man klivit upp extra, extra tidigt och börjat skotta fram bilen.
Samt skottat gården för att komma ut på vägen.
Här har vi oförskämt bra - det är typ tjugo meter till vägen så det är skämmigt att att gnälla om det.
Men det är inte säkert att plogbilen har varit i farten, så det kan vara helt oplogat så tidigt på morgonen.
Men klarar man de 1,5 kilometrarna ut till E4 så  brukar resten lösa sig.



Det är en riktigt kall och stjärnklar kväll med månen i halv.
Egentligen skulle jag vilja gå i väg till något icke gatubelyst ställe och titta på stjärnhimlen.
Men då måste jag gå så långt och det ids jag helt enkelt.
Inte i kväll.
Det kommer säkert fler stjärnklara kvällar så det får bli en annan gång.
Nu tar jag en dusch och en tekopp på det.
I morgon är det tupptidig morgon igen (som min dotter brukar säga)

Ha en fin kväll ni med!

Kommentarer