Slaskvinter och bort med julen

Sitter här med en kaffekopp och tänker dra i gång med helgstädningen.
Tror det inte blev någon städning alls förra helgen faktiskt.

Funderar på om jag ska ta bort julen när jag ändå är igång.
Eller ska det få vara kvar över helgen?
Jag tar en kopp till och grunnar lite på det.

Men hallå! Vilken vårfeeling det är ute!
Flera plusgrader och takdropp.
Det luktar som vårvinter!



Jag har inte bestämt mig om jag ska tycka det är bra eller dåligt.
Det är lite kluvet.
Min föresats innan vintern var att åka mycket skidor i år.
Ett mål på 100 skidmil i benen -eller åtminstonde 70 i allafall....
Hur många har jag fått ihop hittills?
0
Men än är det ingen fara på taket. Det är ju mycket kvar av vintern,

Samtidigt som jag vill ha lite mer snö så hurrar jag för varje dag det INTE kommer en massa snö.
Eller är svinkallt!
EGENTLIGEN älskar jag dessa vintrar!
Plus, slask och ja, ljuvligt vårvinter väder trots att vi bara befinner oss i januari.

Nu är kaffet uppdrucket och jag har bestämt mig för att plocka bort julen.
Tänk vad mycket tråkigare det är att plocka undan än att ta fram.
Så bra att vi inte har mycket julsaker alls.
Granen och adventsljusstakarna och lite småtjafs.
Fort gjort så är det klart!Det som avgjorde beslutet är att jag slipper dammsuga en gång till efter helgen när granen och det andra gröna ska barra på sig väg genom huset.

Trevlig helg!



Kommentarer