Bästa modet någonsin


Av alla moden som någonsin har funnits så tycker jag 20-talet höjer sig skyhögt över alla andra stilar.


Alltså. Ni ser ju vilken elegans och stil!
Samtidigt väldigt enkelt och rena linjer.
Åh, jag skulle också vilja klä mig i en rak kort klänning med fransar och paljetter!
Hårband med fjäder och röka cigarett med långt munstycke!
Inte för att jag röker, men det skulle kännas elegant och lyxigt  på nåt vis.


Sminkningen var dramatisk med sotade ögon och tydligt markerade läppar målade i knallrött läppstift.
Jag skulle anamma alltihopa!
Långa pärlhalsband naturligtvis och tänk att ha långa handskar! Snyggt som bara den!


Titta bara på det här gänget!
Så fina de är!
Klänningarna - hattarna- och skorna!!

Skulle några komma gående med de här kläderna i dag skulle alla tro att de ska på maskerad.

Skor att dö en smula för...


Inte alla förunnat att passa i denna frisyr.

Åh! Vill se ut så här!

Såå tjugotal!
Älskar hatten och frisyren!
Visst är det snyggt med hatt? 
Jag älskar hattar.
Men har tyvärr ingen själv.
När skulle jag bära den liksom? På jobbet? När jag går och handlar?
Här på landsbygden har ingen hatt.
Man skulle känna sig så fel!
Komma inglidande med hatt och röda läppar på lilla lanthandeln där kunderna går klädda i varselkläder och foppatofflor. Typ!
Fast man inte borde bry sig så är ändå  känslan inte riktigt bekväm.


Jag har länge hoppats och hoppas fortfarande att 20-tals modet ska återuppstå.
Jag skulle verkligen gå all in. 
Så kom i gen nu alla världens modeskapare!

Oj, jag höll ju på att glömma... Musiken!
Inget gör en så glad som en Charleston!


Kommentarer