En snöig lördag



Jag har visst inte tittat in på bloggen på nästan en vecka!
Det har varit en sån där "göra jättemycket och kvällsjobbsvecka"
När man har två ordinarie jobb och två ideella så rör det till sig i bland.

Det blev ingen lång sovmorgon med långfrukost i morse heller, för revisorerna kom hit och gjorde revision av byföreningens bokföring.
Det är ju jag som är kassör!
Jag fick godkänt i år också.

Här har vi värsta snöbuset ute! Som kanske hela landet har idag?

Jag är så glad att det inte är jobbdag och man måste ut och köra!
Det är inte plogat alls ute på vägen och ute på E4 har det varit stopp i båda riktningar i flera timmar pga en trafikolycka med nio inblandade bilar!
Hoppas ingen är skadad.
 Man ska verkligen inte ut och köra bil idag om man absolut inte måste.
Stanna hemma! Det är klokt.




Det gör vi.
Det är så otoligt skönt med en sån här dag just idag.
Efter en hektisk vecka.
Bara stanna inne och kura. Inte behöva göra ett skvatt!
Snön vräker ner och bilarna har höga hattar på taket.
Varför ens skotta?
Det gör vi när snöfallet har slutat.

Jo. jag ska skotta fågelbordet och fylla på frön så pippifåglarna hittar maten.
K ska väl till bybastun som brukligt på lördagseftermiddagarna.
Han kan få låna mina snöskor!

Ha en trevlig helg och som sagt - Stanna hemma med bilarna!


Kommentarer