Snart börjar den femte årstiden

Men hörrni!
Nu är det dags att ta fram solglasögonen!
Är det inte ett gott tecken om något?



I dag har solen verkligen visat sig ordentligt! 
Det är precis som tiden har tagit ett skutt framåt i almanackan.
Kanske som kompensation för det urtunga dagar vi har haft nu ett tag.
Mulet och ett evigt snöande som genast byttes mot megakalla dagar!
När temperaturen kryper ner mot -24 grader då orkar jag bara inte!
Jag skulle ALDRIG palla att bo på ställen där vintrarna är så kalla för jämnan.




Till råga på allt var jag tvungen att skicka i väg min bil med bärgare här om dagen .
Den ville inte starta!
Felet visade sig vara någonting i låset på ena dörren som gjorde att innerbelysningen tjyvtändes då och då och drog ur batteriet.
Att få en hyrbil verkar inte vara det lättaste just nu. Gissar att det beror på att det är fler bilar som inte fungarar i kylan eller kört av vägen.
När jag pratade med assistensservice föreslog dom Arvidsjaur som ett av ställena där det fanns lediga bilar!
Ha, ha hur långt!! Vid polcirkeln någonstans tror jag!
Nä, jag åkte buss i stället! Även fast det inte är det smidigaste sättet när man bor här,

Snart börjar den femte årstiden här.
Vårvintern!
Den härliga!
Tänk att gräva ner sig i en grop och sitta där på ett skinn med näsan mot solen.
Snaart!

Kommentarer