Vad gör man en snöbusig söndag?




Man tar en lång skön sovmorgon till att börja med och sen tar man en långfrukost.
Därefter är man redo att ge sig ut i snösvängen.

I år har vi ju baklastaren att skotta med.
Till skillnad mot i fjol då allt måste skottas med skyffel och "snöbjörn".
Vad kallar ni snöskottningsredskapet man drar framför sig?
Jag vet att vissa säger snöräv och andra snöraka.
Men det rätta namnet kanske är någonting helt annat?
Någon som vet?

Efter att ha skottat vår egen gård åkte vi till min mamma och skottade hos henne.
Passade på att handla till ett halvtomt kylskåp också när man nu ändå var nära en affär.

Jag skulle ha månadens syjunta hemma hos mig i kväll, men jag bestämde att ställa in.
Även fastän alla som är med kommer från byn, så är det inte roligt att ge sig ut i detta väder!
Sent på eftermiddagen var byvägen fortfarande oplogad!
Jag fryser in det jag har bakat och så kör vi nästa söndag i stället!

Det är ganska skönt med kalla, snöiga vinterdagar också.
Man kan passa på att vila.
Inga måsten och man "borde ha gjort".
Det kanske är meningen.
Att man ska sakta ner och ta det lugnt. Den här tiden på året.
Ladda batterierna inför våren.



Jag ser många lägga ut vårbilder på Instagram redan nu - längt till våren bilder.

Långt före december längtas det till julen.
Julen hinner knappt ta slut så längtas det till våren.
Innan våren ens har kommit längtas det till sommaren.

Det är en massa längtan hela tiden.
Visst är det kul att längta till någonting, men varför inte leva i nuet lite mer och njuta av det som är.
Precis här och nu!
Även om det är snöstorm ute så kan man njuta av myset inne med tända ljus och knastret i brasan!



Kommentarer