Vår mitt i vintern




Vår, mitt i februari!

Svisch sa det.
Så var helgen slut.

Som vanligt hanns inte allt med som jag hade tänkt och ville göra.
Men det är ingenting som kan göras en annan gång i stället.

I dag har vi båda varit på byföreningens årsmöte i bystugan. Jag har tackat ja till att sitta i styrelsen två år till.
Ett roligt jobb och trevliga människor tackar man inte nej till.

Jag hann ut en kort sväng med snöskorna innan Lilla H kom på besök.
Lite barnvakteri medans föräldrarna var på jobb.

Gick längs ån och fotade. Det känns som vår!
Känns både bra och dåligt.
Visst är det skönt med sol och takdropp. men lite fel är det allt.
Visst hade vi ordentligt kallt några dagar förra veckan, men på det stora hela är klimatet i knas.
Lite tankar om det kommer i ett annat inlägg.


När storebrorsan var på sandningsuppdrag med sin pappa fick Lilla H vara alldeles själv hos mormor och morfar.
Uppskattat att få "paddan" helt för sig själv!
Lek med docka, läst en massa böcker, fika,lagat låtsasmat och dansa hanns också med!
Inga döda punkter alltså!

Nu ska jag kolla på den nya serien Bröllop, begravning och dop som börjar precis nu.
Jag tror och hoppas att den kan vara riktigt bra.



Kommentarer