Bo nära skogen



I eftermiddags var jag till skogen och plockade lite blåbärsris.
Tänk vilken rikedom att bara ha några minuters promenad rätt in i storskogen.
En självklarhet för oss.
En omöjlighet för många andra.



Har ni provat ta in blåbärsris någon gång?
Det är så fint när bladen och de blekröda blommorna slår ut!
Jag har för det mesta ett knippe i en vas någonstans i huset.
Även mitt i vintern.

Den egentliga anledningen till min skogstur var att kolla hur mycket snö det är och om man kan ta sig fram gående utan att sjunka ner alltför mycket.
Det ligger fortfarnade en hel del snö på öppna ställen, men inne i skogen är det nästan barmark.
Tanken är att göra en utflykt om vädret är skapligt i morgon.
Vart och hur är ännu inte bestämt, det beror lite på snön som sagt.

Hur som, så tinar det med väldigt fart nu!
Tio plusgrader dygnet runt och det dyker upp vattensamlingar och massor av vatten i ån!
Men i min trädgård är det minsann tjockt med snö.
Än!
Glömde kolla efter tussilago när jag gick hem, men det skulle inte förvåna om de tittar upp där i fjolårsgräset!

Nu inväntar vi Fanny och Mikael som är på ingång från Umeå.
Det kommer att bli en mysig helg med nära och kära!

Önskar er en trevlig fredagskväll!

Kommentarer