Fredagsrundan och ett tidigt besök!

Snart är det islossning i Grössjön!

Som vanligt den här tiden på året kapar och klyver vi ved.
Lite tid till detta får man ju offra, men jag tycker det är ganska kul.
Det är riktigt mediterande att stå där vid klyven och klyva vedträ efter vedträ...
I denna gassande sol blir man ju ganska brun också.
Nytta med nöje om man säger så.
Bra betalt har man också.
Man blir ju självförsörjande på värmen i huset.
Pengar man kan använda på någonting annat i stället.

Den vanliga "mellanrundan" tog jag på eftermiddagen idag.
I sommarvärme.
Linne och shorts.


I slänten tittar liljekonvaljebladen upp!
Helt galet!
Vi har inte passerat sista april ens.

Vi åt middag ute på altnen i kväll som vilken sommardag som helst.
Man vill ju så gärna tycka att det är underbart, men samtidigt är det så fel.
Klimatet HAR ändrats.
Och vi påverkas minst negativt häruppe i norr.
Förutom att våra skogar brinner upp, att fjällvädret ändras från att härliga sistaparilskidåkningar försvinner och att vattnet sinar i brunnarna och djuren blir utan mat.
Det finns folk på jorden som påverkas så mycket värre!

Men jag gör så gott jag kan till att bidra med mitt strå till stacken med klimatvänligt leverne.

Och hörrni! I morgon väntar kuligheter!!

Ha en trevlig fredagskväll!


Kommentarer