Löpning på en av vackervägarna

Tänk att nu är våren här!
Den var lite trögstartad, men nu har nästan alla vårtecken visat sig.

Jag startade upp påskhelgen med att baka matbröd och ta en joggingtur.
I solen och värmen!
Så fantastiskt underbart!

Det har varit lite si och så med träning för min del i vinter. Alla skidmil jag tänkte avverka blev nästan noll och intet.
Allt pga att hjärtat hoppade och for lite hur som helst!
Men nu känns det bra igen!

Har startat upp med promenader, men nu ids jag inte gå längre. Nu vill jag SPRINGA!

Om man tar bilen (eller cykeln) några kilometer bort så öppnar sig helt nya löpvägar!
Det är roligt att springa någon annanstans emellanåt.



I dag tog jag bilen till Butjärn och därifrån sprang jag till Strinne och vek in på Saltsjövägen.
I början en kilometers utförsbacke. Passar bra som uppvärmning, för sen börjar stigningen!
Uppför, uppför i två och en halv kilometer!
Jag orkade inte springa hela vägen upp.
Men det gör ingenting. Längre.
Det har väl tagit sisådär tjugo år att inse att man inte BEHÖVER plåga sig till bristningsgränsen.
Bara för att.
Jag BEHÖVER inte orka hålla tempo precis hela backen upp.
Jag behöver inte bevisa för mig själv att jag kan och orkar.
Jag kan faktiskt sakta ner och GÅ! Bara för att jag vill det!
Och för att jag inte ska tävla mera.
Inte ens behöva slå något personligt rekord.
Det går ju liksom inte att slå sina rekord längre.
Det är kört för länge sedan.


Känslan att ha kunnat släppa och bara njuta fullt ut av att springa på inga villkor alls är så fantastiskt underbart!
För löpning är ett av det roligaste som finns!



Blåsippsbacken lyste blå och slänterna är gula med tussilago!
Kors och tvärs fladdrade citronfjärlilar och nässelfjärilar.
Storspovens läte ovanför åkrarna gör att det är vår så in i bomben!

Hmm...sen har vi tranorna också.
Som trumpetar tidigt på mornarna nere på träsket utanför vårt sovrum.
Inte lika käckt kan jag säga.

Nu ska vi ladda för påskhlegen och hoppas att vädret håller i sig!

Trevlig skärtorsdagskväll!!

(När jag tänker efter så kan man ju ha mål med sin löpning.
Mitt mål är att orka springa hela långa backen upp! )



Kommentarer