Vårtecknen ramlar in ett efter ett


Det är kallt på nätterna nu. Minus tio i morse!
Det är inte mycket snö kvar, men det tinar så långsamt när det är så kallt.
Trots detta så poppar vårtecknen upp i rask takt!

Myrorna har vaknat och det är full aktivitet i myrstackarna.



Vårfåglarna har anlänt. Tussilagon lyser i slänten.
Men i luften är det inte mycket till vår. Man måste söka sig lä vid en solig vägg för att kunna njuta.
För det blåser så förbenat isigt och kallt!


På en sten hittade jag resterna av en grankotte.
Vet ni vilket djur som har varit framme och gnagt?
Javisst är det en mus!
Ekorren äter slarvigt på kotten så den ser rufsig ut.



Jag har varit ute på en liten promenad vid ån och skogskanten.
Plockat björkris och vide.
Nu ska påsken smygas in i huset!

Jag gillar påskpyntning mer än julpyntning.
Min bästa storhelg är helt klart påsk!
Gillar färgerna, blommorna och påsksakerna.
En helg utan måsten.
Så bra!
Precis vad jag behöver nu!

Nu får vi hålla tummar och tår att värmen kommer till veckan och att vi får en solig och fin ledighet.
Men att toppa fjolårets påskhelg lär bli svårt!

Kommentarer