Vandringskängor

                                                                                                         Innehållet innehåller en reklamlänk


Jag har fått frågor om mina vandringskängor.
Vilken modell har jag och hur vet man vilken sort man ska köpa?

Man klarar sig bra med vanliga löparskor också men innan vi började våra vandrigar på Högakusten leden så bestämde jag mig för att skaffa riktiga vandringskängor.
Jag har lätt för att vricka fötterna när det blir "bråkigt" underlag och så blir man lätt blöt i fötterna i löparskorna när det är blött i gräset.
Det gör väl inte så mycket när man är ute och springer en tur, men när man ska man gå hela dagen så är det inte trevligt alls.



Vår linslus till katt lyckades stoppa in huvudet i bild...


Jag var in på Naturkompaniet och valde ett par som satt som en smäck!
Jag fick rekommendationen att gå med dom inomhus först och känna efter riktigt.
Kändes dom inte hundra så fick jag byta.

Jag snörde på mig dom direkt ute i bilen och så gick jag upp på Skuleberget!
Nu har jag gått nästan tio mil i dom och inte fått ett endaste skavsår eller blåsa!

Jag har sökt på nätet nu och hittat modellen HÄR
Så behöver ni vandringskängor kan jag verkligen rekommendera dessa.
De finns både i bred och smal läst.

Kommentarer