Måviken

Det gäller att suga ur det bästa av dagarna så länge det går.
Innan mörkret faller tidigare och tidigare och det känns som kväll redan när man slutar jobbet.
Jag tycker att det är perfekt precis som det är nu med fördelningen av ljus och mörker. Så skulle det kunna få vara året om om jag fick välja.
Jag vill ha mörkt på natten. Så är det bara!

Jag blev upplockad på jobbet i eftermiddag av Paulina och barnen.
Vi brukar ju alltid göra en årlig höstutflykt.
Inte långt och inget märkvärdigt. Det behövs verkligen inte mycket för att barnen ska uppskatta en liten tur.



Vi styrde kosan till Måviken, i Mjällom.
Fina, fina Måviken!
En av mina favoritplatser i Nordingrå.
En lugn havsvik som inte är exploaterad alls. Utmed ena stranden går man ut till Grönudden på en spångad naturstig. Här och var kan man läsa på skyltar om sågverket som låg här en gång i tiden.
Längst ut på udden finns handikappvänlig grill och fikaplats.
På andra sidan stranden finns en badplats, övernattningsstugor, gästhamn och husvagnsplatser.
Hit skulle vi ju faktiskt kunna åka båt någongång! Tänk vad mysigt att ankra här en dag eller två.








Det blev fika, kast med stenar i vattnet och bus på bryggan.
Två barn med fyra dyngsura skor hade vi med oss hem.

Och nu firar vi fredagskväll. Jag förstår inte vart denna vecka tog vägen? Det var ju nyss söndagkväll! Helt galet vad fort tiden rusar på!
Helgen kommer att rusa undan lika fort den. Vi har massor att göra. Hönshus ska byggas, saker ska målas och så kommer det att bli lite jobb på "Gården" också.
Men nu pustar vi ut samtidigt som vi laddar upp inför helgen med middag och ett glas vin.

Ha en trevlig fredagskväll!

Kommentarer