Trevlig helg!




En lugn dag på jobbet har det varit i dag. Dag före helgdag.
I morse var jag till minneslunden och tände ljus. 
Såå vackert på kyrkogården i morgonsolen.

Nu är huset städat och luktar gott av linoljesåpa. Höstens trasmattor har fått komma fram och ligger på golvet i köket. Tänk så mysigt och ombonat det blir i ett nafs!

Jag var och köpte helgblommor också. Ända tills nu har jag kunnat hitta blommor, grönt och kvistar ute i naturen som helgblommor, men nu får det lov att bli köpes tills vårblommorna tittar fram.
Det är trevligt med färska blommor på bordet tycker jag.
Det behöver inte alls vara några överdådiga buketter, utan räcker gott med ett par tre stycken med lite grönt. Eller en enda ros eller lilja.
Så kul att välja olika varje helg.
Vi har två fina blomsteraffärer i närheten att handla av och jag försöker gynna båda.

Snart middag här och kors i taket så är det jag som har lagat den idag!

Trevlig helg!

Kommentarer