Utflyktssöndag i Nordingrå


En strålande söndag hade vi här.
Jag tog med mig Paulina och barnen på en liten utflykt. Igen!
Det gäller att passa på medan det fortfarande går, för snart blir dagarna jättekorta och chansen att pricka in en solig ledig dag och hinna i väg medans solen är synlig, blir sämre och sämre för varje vecka som går.


Det fick bli Älgaberget i Ry, Nordingrå.
Den här gången åkte vi bil så långt vi kunde köra och då är det inte långt alls att gå.
Det var liksom inte läge att knalla någon längre, strapatsrik tur den här gången.


Efter en kort promenad på stigen och knappt något uppförsjobbigt heller så ligger helt plötsligt vindskyddet där. Och den fina utsikten!



Betydligt brantare åt andra hållet. Mot havssidan.

Bättre träning för motoriken än att vara i skogen finns nog inte.
Hur kul är det inte att klättra upp och hoppa ner från stenar!


Det var så varmt, skönt och vindstilla så jackorna åkte av!


Självklart kånkade jag med mig en hög med ved!
Det bästa av allt på utflykt är ju att elda!


Och så grilla korv förstås!
Lite klena grillpinnar bara. Jag slet av lite slykvistar och de var ju lite böjbara om man säger så. För vilken rutinerad "vandrare" och friluftsmänniska glömmer bort att ta med en kniv? Hmmm...


Man brukar oftast se skägglav i granar, men här var en stor tall full med hängande lav.

Det var -10 grader i morse och termometern tickar stadigt nedåt nu i kväll.
Det märks att vi är inne i november.
Ska det vara minusgrader så kan snön få komma också.
Nu skulle jag inte ha något emot att spänna på mig skidorna.
Många mil i spåren ska det bli i vinter!
Har jag TÄNKT i allafall.
Men hur det blir är en helt annan femma.

Kommentarer