Varför skapa fler måsten än nödvändigt?

Jag lovade ju att ni skulle få se mitt projekt i går, men det blev inte ens ett blogginlägg.

Orsaken är att jag inte hunnit göra det färdigt.
Ambitionen var hög från början. Klappat och klart på tisdag liksom och totalklart till advent!
Men jag har kommit hem sent varje dag den här veckan och inte hunnit med att göra någonting överhuvudtaget.

Men nu är jag inte den som måste följa mina ambitioner till punkt och pricka.
Bara för att.
Kommer det andra, och helt klart mer lockande saker emellan så kör jag såklart på det i stället.
Eller så ids jag helt enkelt inte. Skönare att dimpa ner i fåtöljen framför TV.n med en kopp te och en glass. Eller som i går - ta en löptur i spöregnet!
Sån är jag!
Det finns så många nödvändiga måsten här i livet så varför ska man skapa fler på egen hand?

Nu har jag kommit på en helt annan strategi med det här projektet också som gör att det fattas grejer.
Och då måste jag i väg och köpa det först!
Men det kommer att förenkla proceduren avsevärt.

Det är många som är nyfikna på vad det här rör sig om och undrar vad det är och tyvärr har jag nog skruvat upp förväntningarna lite för mycket..
Men bli inte besvikna - det är egentligen inte något märkvärdigt alls!
Faktiskt ganska dötråkigt...
Men  det är någonting nytt som jag har lärt mig på egen hand. Vågat prova helt enkelt!



Inte en chans att jag lägger upp några juliga bilder redan i nu (som Insta redan svämmas över av)
November är november och jul är jul.
Varför ska det tjuvstartas just med julen??
Inte börjar man väl med påsken i februari och midsommarfirandet i maj?

Jag vet många som slänger ut granen redan under julhelgen!
Men alltså! 
Njut av nuet vettja!

Carpe diem!


Kommentarer