Ägg i fickan




När jag kom hem i dag gick jag direkt till hönsen och gav dom mat.
Två små ägg låg i redet.
Jag vill egentligen inte att dom ska värpa nu, under den mörkaste tiden på året.
Men något litet ägg varje dag får vi ändå.
Jag la äggen i jackfickan och när jag var på väg in, så såg jag julgranen som vi har ståendes vid farstukvisten.

Smart att ta in den i kväll, tänkte jag. I fall det blir regn eller snö i natt.
Vi har ingenstans att ställa den för att rinna av. Ingen källare eller svalt utrymme.
Att släpa ner den till jordkällaren känns som överkurs.

I år har jag huggit en STOR gran. Vi har alltid haft så små granar i det här huset av någon anledning, Man har nog inte haft känslan hur stor gran man ska leta efter. För här kan man ju faktiskt ha en med lite höjd på.

Jag drog granen till baksidan av huset och baxade den över räcket (fick inte upp dörren där)
Surt om jag skulle råka ha av några kvistar nu, men det gick faktiskt bra.



När jag kom in och skulle ta upp nyckeln från fickan så var det bara en smet där i.
Äggen!
Dom kraschade såklart när jag höll på med granen.
Gaah!

Jag har gjort precis samma sak en gång förut och då hade jag telefonen i fickan också.
Den gick aldrig mer att ringa med....

Nu står granen inne på fot. 
Den var inte så stor som jag trodde, lite högre hade den kunnat få vara ändå.
Ids inte klä den i kväll ( då måste man ju leta rätt på lådorna som står längst bak i förrådet och det känns bara så övermäktigt just nu )

SÅ skönt att det är fredagskväll! Jag har haft väldigt långa arbetsdagar den här veckan, så det ska bli skönt att få sova ut i morgon och sedan pyssla lite här hemma. 

Syns i mörrn!

Kommentarer