I dag hugger vi gran i bister kyla





I morse kom jag på att i dag är närapå sista dagen för oss att hugga oss en julgran medan det är dagsljus!
Eftersom det mörknar redan vid tre har man liksom inte en chans att hinna någon annan dag.

Skynda, skynda direkt efter jobbet till Gården där vi äger mark.
Lilla P och Kajsa fick följa med och vi pulsade runt  och skakade snö från grankvistar tills vi hittade en skapligt fin gran.
Vi har alltid haft en liten och nätt gran här i huset, men vi har ju riktigt högt i tak så nu slår vi till med ett riktigt resligt exemplar. Ända upp i taket!




Det är riktigt bistert här idag. Minus 15 grader.
När jag kom hem var jag ute och fixade åt hönsen, tömde kompost, grejade med belysning i växthuset/lusthuset och fyllde på fågelfrön.
Jag kände mig nästan sjuk när jag äntligen kom in i värmen sen.
Det är mitt absolut värsta i väderväg alltså. Kyla!
Men redan i natt kommer det att bli nollgradigt. Puh!

Och i kväll är det Nobelbanketten. Jag fick ingen inbjudan i år heller....
men kommer att se lite på TV.
Det är roligt att kolla på alla vackra klänningar och vilken mat de får äta.
Sen är det ju intressant att höra om alla Nobelpristagare också förstås och varför just dom har fått priset.
Ska ni titta?




Kommentarer