Ingen julfeeling

Jag har ingen julkänsla för fem öre.
Att det är julafton om en vecka känns som ett skämt!

Jag har ingen inspiration alls och känner ingen lust till att julpynta.
Jag tänker mer på att allt snart ska tas bort igen....

Men eftersom julaftonen ska firas hos oss i år så borde man ju kanske få ändan ur vagn och göra åtminstone någonting.
Fast det tar emot. Jag har lätt för att hitta på annat att göra i stället. Som att rengöra hela hönshuset, sitta på kontoret och bokföra och sätta in papper i pärmar som inte blivit gjort på evigheter, vara ute och fota och inte minst - greja och fixa uppe i hallen! Nu måste lister beställas! Och dom måste ju målas.
Har kommit på en cool grej däruppe som kommer att bli fint!

Myycket roligare än att julgreja!


I dag kom jag mig i alla fall för att ta bort påsktuppen på spiskåpan!
La på lite lummer och en halmgris och så var det klart!
Jag kan tipsa er som använder lummer och lägger den i komposten sen - den förmultnar typ aldrig!
När man skottar ut den färdiga komposten innehållande prima jord så hittar man förra julens lummer där.
Helt intakt! Man kanske ska ta och återvinna den? Ha,ha.



En nyinköpt liten halmbock har fått flytta in hos oss och den gör sig bra i trappan.
Halmslöjd är det juligaste som finns tycker jag.



Kommentarer