Dit det bär dit bär det

Snöfattiga, regniga vintrar.
Jo tjena.
För två år sen ...har ni glömt?


Då såg det ut på detta viset!
Och mer kom det....


En natt vräkte det ner kopiösa mängder av snö.
Altanen som var nyskottad fick snö som nådde över räcket!



Ingen av oss tog sig till jobbet. 
När vi hade grävt fram bilarna tog vi oss inte ut till vägen och på vägen gick det inte att komma fram eftersom det inte var plogat.




Man gjorde inte annat än skottade den här vintern.
Varje dag känns det som och speciellt den stora altanen. 
Länge låg den kvar också, men vips försvann allt ungefär samma tid som snön normalt brukar försvinna.

Extremväder kommer vi ju att få vänja oss vid. 
Sommaren därefter blev den varmaste på evigheter och skogarna brann upp.

Vad gör DU för klimatet? 
Jag tycker inte man bara ska skyffla över allt på att beslutsfattare och andra ska göra något. Om var och en gör det man kan så kommer det att göra massor i slutändan.
Jag försöker i allafall göra så gott jag kan.
Bla har jag slutat flyga.Visst tycker jag om att resa och besöka spännande platser och varma hav, men nu känns det bara skämmigt på något sätt tycker jag. Det finns så ofantligt många ställen man kan åka till ändå utan att flyga.
Vi köper lokalproducerad mat så mycket som det går att få tag i.
ALLTID svenskt kött, frukt och grönsaker.
Köper inga slit och slängkläder, Handlar minimalt med "prylar".
Sopsorterar och har kompost och höns!
Den stora boven är såklart bilen. Den måste man ju ha när man bor så här som vi.
Men det kanske kompenseras lite av att jag gör allt det andra.
Funderar på en elbil nästa gång.
Men vad är egentligen bäst? Att Jag fortsätter köra den här tills den är "slut" och sedan köper en elbil?
ELLER byta nu? Men då kommer ju någon annan köpa min bil och köra den.
Så utsläppen blir ju ändå kvar.
Svårt det där.
Ingen kan göra allt men att man har det i åtanke och försöker med det lilla man kan så gör det självklart skillnad!


I Australien rasar skogsbränder. Djur och människor dör.
Kommer världen att brinna upp innan vi har fattat vad som måste göras?

Kommentarer