En spontan semesterdag med sjösättning

Ska man någon gång ta en extra, spontan semesterdag någon gång så är det ju NU!!

Trettio grader på termometern i skuggan och sool från en knallblå himmel.
Inte fanken vill jag sitta inne på ett varmt kontor då hela dagen. Egentligen har jag ganska mycket att göra med pappers/datorgörat just nu, men det blir svalare till veckan och då jobbar jag hellre lite mera då så jag kommer i fatt.

Det blev sjösättning av vår båt i dag! 
Paulina och barnen kom också med oss och så kastade vi loss och drog i väg.




Hit!!
Till ön Flasen som ligger vid Bäckerholmen strax utanför inloppet till Sörleviken.
Hit har vi åkt och badat ända sedan våra barn var små.
En liten sandstrand som ligger skyddad från havets vindar.
Någon period har den varit invaderad av kanadagäss som skitat ner så man inte alls velat bada här, men nu verkar dom har dragit någon annanstans.
Tur för oss.


Från stranden ser man Ringkallen till vänster. Berget vi gick på förra helgen när vi vandrade världsarvsleden.
I mitten skymtar man Själandsklinten och det berget kommer vi att bestiga på en annan etapp vi ska gå.



En lunch smakar alltid bäst ute till havs!


Nitton grader i havet redan! Men liite för kallt tryckte jag, Nu när man badar i 25 gradigt på Badhälla!
En sorts variant av Sommarskuggan?


Och det sjukaste av allt idag....(fast egentligen bara normalt när det gäller mig)

Förra sommaren var vi också här och solade och badade.
Jag råkade glömma mina lurar och den lilla "omvandlargrejen"där.
När vi klev i land nu så gick jag till stället där vi satt då och där låg de kvar!!
Helt intakta med bra ljud i lurarna!
Jag skaffade nya sladdlösa lurar, men nu kan jag äntligen använda mina BÄSTA lurar igen!!


Så här ser Ringkallen ut från havssidan. Här finns flera klätterleder med olika svårighetsgrader.
Helt oslagbart att klättra här med havet i ryggen!

När vi kom hem blev det bad på Badhälla och altanhäng tills nu, halv elva, då går solen ner.

Nu är det jobb endast två dagar till. Sedan är det semester!!
Men det går ingen nöd på mig att jobba. Vi åker till stranden med barnen och badar!
Najs jobb man har alltså!

Natti, natti!

Kommentarer