Och så blev det semester!

Ja nästan i alla fall.
Jag har en dag kvar att jobba på mitt andra jobb och så är det ju löpande jobb med mitt tredje jobb hela sommaren...
Men ändå. Fem veckors semester tackar jag innerligt för.
Ingen väckarklocka som ringer på morgonen och inga tider att passa.
Bara en sån sak.


Jag kompade ut lite tidigare och åkte direkt hit.
Till badhälla.
Krister, Paulina och barnbarnen hade anlänt tidigare och satt precis och åt lunch.
Vi tillbringade hela eftermiddagen här. Mest i vattnet förstås som var 26 grader varmt.

Vilken vattenvana alla barn kommer att få i sommar alltså!


Trötta, solvarma och lite mosiga barn (och vuxna) intog sedan vår altan och K grillade på en bit lax.


Vaniljglass, hallon och rabarber satt fint till efterrätt!
Med ett blad målla som topping!


Den här bruden har svårt att skiljas från sina simglasögon just nu.


Och när alla hade åkt hem och det egentligen var sängdags för oss med satte vi oss på cyklarna och trampade bort till badhällan en gång till.

Man måste ju bara ta vara på stunderna och ögonblicken!
Det är helt magiskt att simma i det varma vattnet precis vid solnedgången som är runt halv elva.
Alldeles tyst och stilla. Bara någon sjöfågel som lät. Sådär lite trolskt som det bara kan låta i sommarnatten.


Vi hade med oss lite vin och en bit Västerbottensost.
Men när solen försvann kom myggen fram.
Så det blev snabba tuggor och hastiga klunkar innan vi drog oss hemöver igen.

Nu tänker jag njuta av semestern i fulla drag.
Vi har ingenting alls inplanerat och det känns så skönt!

Jag ska börja dagen med att rensa ogräs i landen och lyssna på några sommarpratare under tiden.

Ha en bra helg!

Kommentarer