Herrgårdsparken i Köpmanholmen

Man kan aldrig sluta förvånas.
Att det finns ställen här i närheten som man fortfarande inte vet om.
Ett av dom upptäckte vi i går. Eller egentligen i höstas när vi gick Höga kustenleden och passerade Köpmanholmen. Då gick vi förbi HERRGÅRDSPARKEN , men tyckte där och då att vi kunde åka dit och titta en annan gång.
I går hade vi ett ärende till Bjästa och då passade vi på!



Parken är alltså en anlagd park i orörd natur. Här låg förr ett stort sågverk och det finns naturligtvis spår och information från den epoken.
Efter de slingrande promenadvägarna (går alldeles utmärkt att ta sig fram med barnvagn och rullstol)
har även barnen kul saker att upptäcka!







Vackra blommor, buskar och träd. Här och var finns grillar och sittplatser att slå sig ner vid.
Olika konstverk finns placerade med jämna mellanrum och är intressanta att titta på/läsa om.


Det går även att komma sjövägen och lägga till vid bryggan.


Eller varför inte utmana någon i luffarschack på en stubbe?

Det största insektshotell jag har sett!

Det finns ett café i anslutning av parken, men vi åkte ut till hamnen och tog en kopp kaffe på bryggan.
Det första caféfikat på evighetes evigheter!
Vi har varit-och är väldigt försiktiga med att träffa folk och vistas i tex butiker.
Till och med jag har börjat beställa det man ska ha på nätet. Hellre det än gå i butiker med en massa folk.


Vi första parkett för att se Ulvö/Trysundabåten lägga till.

Juni har nu bläddrats bort i almanackan och juli är här!
Med månadsskiftet blev det även väderomslag. Blåsigt och svalare.
Gör inte så mycket nu när jag inte får bada.
Såret läks fint och jag har inte det minsta ont någonstans!
Men då är det svårare att glömma bort att jag inte så gå och böja på benet så mycket.

Det har varit trädgårdsjobb de här dagarna. Mycket som ska rensas och gallras nu.
Hundra procent semester är det inte än heller.
Jag har EN dag på kontoret kvar och den jobbar jag i morgon.

Kommentarer