Vandringsutrustning


Innehåller reklamlänkar för Outdoorexperten

Någon skrev - kan du inte tipsa om fler saker att ha på med sig på vandring och utflykter.
Jovisst kan jag det!

Prylar är inte det viktigaste, men visst är en del saker jättebra att ha med sig och som underlättar en hel del.

När man är ute en hel dag så är det såklart bra om man är rätt klädd.
När nu sommaren är som den är så behöver man helt klart en jacka med sig.
Bäst är en skaljacka. Då kan man klä sig efter väder under den.
Om jag inte redan haft min Fjällrävens Grönlandsjacka så skulle jag ha slagit till på den HÄR JACKAN. Så stilren och funktionell! Riktigt snygg!

I min rygg säck ligger alltid en liten, lätt YXA och en vass KNIV.
Helt enkelt ett måste att ha med sig. Man behöver klyva ved, spänta stickor, tälja till grillpinnar, skiva korv...
Svårt att klara sig utan.

Hur många gånger har man inte svurit över tändstickor/tändare som blåst ut innan man får fjutt på elden! Eller som blivit fuktiga så de inte funkar.
TÄNDSTICKOR som funkar i alla väder och som inte blåser ut är toppen även när man ska tända marschaller!

En bra TERMOS som håller värmen är den här sorten som även har testats som bästa termos.
Om man ska vara ute hela dagen och fika flera gånger så tycker jag det är bättre med två mindre termosar än en stor. Kaffet håller längre varmt om man inte öppnar den.

Ett LIGGUNDERLAG som håller bra, är smidigt och lätt att bära med sig.

Ett UNDERSTÄLL med hög krage och dragkedja är min favorit. Så smidigt att reglera värmen runt halsen.
Ett tips är att ha med sig två underställströjor så man kan byta när man stannar en längre stund.

Det är som jag alltid har sagt: Det säkraste kortet att bli förkyld är att inte byta kläder/duscha när man har tränat och är svettig!
Vis av erfarenhet!
Man lever ju inte alltid som man lär...









Kommentarer