Hur går det med rosenskärorna?

Flera av er bloggläsare har undrat hur det går med rosenskärorna.
Har det blivit några blommor än?

Både ja och nej.






Jag har tre plantor i krukor på altanen.
Endast en blommar - och den har massor av blommor.
På de två andra finns inte en knopp ens.
På framsidan av huset står det tre stora krukor med rosenskära i och de har heller ingen knopp.

Varför blommar bara en?? Alla är odlade på prick samma vis och står i precis likadan jord.

Förra sommaren blommade alla jättemycket från mitten av augusti och fram till frost.
Jag sådde dom dessutom lite senare än i år.

Att de kräver mörka nätter för att sätta knopp kan jag absolut köpa, men hur kan då en av plantorna blomma och inte de andra?

Det skulle vara kul att höra hur ni andra med egenodlade rosenskäror har fått fram era plantor i år.
Blommande eller ej.

Nästa år ska jag satsa på tidigblommande växter. Köpa plantor som blommar redan vid inköpet.
Jag vill njuta av dom när man sitter ute som mest och inte att de står i sin största prakt när frosten kommer.
Nu orkar man knappt vattna krukorna längre....

Kommentarer