Jag ska INTE har rosor i min trädgård


 
Bonicaros

Ja det tänker jag jämt när det blir lusinvasion på rosorna och man ska hålla på med att spruta med såpvatten i parti och minut.
Eller klämma de rackarns rosenskottsteklarna!

Risk att de fryser bort på vintern är det också. Trots att man planterar på skyddade ställen och gör allt enligt konstens alla regler.

MEN inte fanken kan man vara utan rosor! Det går ju bara inte!
När man står där i trädgårdsbutiken och ser rosorna i alla möjliga sorter och färger vill man ju ha allihop!
Så åtminstone en brukar få följa med hem.

Som tur är har jag väldigt begränsat med plats i trädgården och det kanske är tur.

Jag tycker om rosor som blommar läänge.
I år har ohyran uteblivit men istället blir de ganska fula och regntunga i detta evinnerliga regnande.


Bonica, Summerwind, Madam Plantier och Polstjärnan är de rosor jag har nu.
Skaffar jag fler ska det vara vita rosor. Älskar vita blommor!

OCH i dag är det SOMMAR! Inte bara i almanackan utan vädermässigt också.
Hoppas augusti blir riktigt solig och het!

TREVLIG HELG! 

Kommentarer