När augusti är som bäst

Vi har haft en solig och varm dag i dag och jag har längtat prick hela dagen på att arbetsdagen skulle ta slut.

För då skulle jag åka direkt till badhällan och ta mig ett dopp.

Det gjorde jag också, men inte anade jag att det skulle vara så otroligt mycket härligare än vad jag någonsin kunnat tro.

Det var +24 i luften och +22 i vattnet. Det blåste varma vindar rakt in så det var vågor där!

Fatta vad varmt det kändes att simma där och då! Ville aldrig kliva upp! Ville att det aldrig skulle ta slut!

Helt klart sommarens bästa dopp! En sådan upplevelse man sparar i minnesbanken för alltid.

Tro det eller ej, men det är jättetorrt i markerna nu! OCH i trädgårdslandet. För några dagar sedan vattnade jag hela rasket.

Ikväll var det dags igen! fem hundra liter har jag öst på! Men nu borde det räcka för ett tag. Hoppas jag...


Vi har suttit på altanen och ätit middag. Ända tills solen gick ner prick 20.45. 

Är det bara vi som äter supersena middagar? Här om kvällen åt vi 21.30...


Vi fattar inte hur folk kan äta middag klockan fem! Hur hungrig är man inte då när man ska lägga sig??

Men det är säkert en vana det där.

Det har varit mycket på agendan den här veckan därav dåligt med bloggande.

Bland annat ska den bakre husgaveln också få bli fin! Vi har snickare här nu som byter hela brädfodringen.

Inte så bra att måla i fukten som är nu på nätterna, men vi har ändå grundmålat. Virket som sätts upp är ju torrt i alla fall.

Visar bilder senare.

En hel del tid har gått till att rensa och gallra bland odlingarna. Nu börjar jag faktiskt tröttna på att springa runt med vattenkannan och vattna i krukorna. Ska man ens ha några krukor nästa år känner jag...

Nu ska jag chilla resten av kvällen och i morgon blir det roligheter!



Kommentarer