Grått trädgårdsliv

 Våra trädgårdar blir allt gråare och hårdare.

Det har Birk Andersson vid Lunds universitet kommit fram till med sitt examensarbete.

Man anlägger mer med sten, trätrall och altaner som brer ut sig på det grönas bekostnad.




Smaken är som baken. Men jag skulle inte vilja ha på detta viset i min trädgård i alla fall.

Hit kommer knappast några humlor och hälsar på heller!


Men trädgårdarna följer väl trenden. Kalt och avskalat är det väl fortfarande det som gäller även inomhus?

Grå och vita nyanser. Inga mattor och gardiner, foton, böcker och personliga ting som ska synas.

Men egentligen har jag dålig koll på läget när det gäller sådant.

Här hos oss är det huset som får bestämma inredningsstil. 




Jag skulle mycket hellre strosa runt eller slå mig ner med en kaffekopp i en grön, blomsterprunkande trädgård.

Där humlorna surrar och fåglarna kvittrar.


Vilken trädgårdsstil väljer ni?




Kommentarer