I går kväll dundrade damerna in här på syjunta.
Ett par timmar med prat och skratt och lite skvaller såklart.
Så trevligt och roligt att träffas.
Jag bjöd på citronkaka, apelsin/chokladkaka och rullrån.
Efter fikat skrapar vi trisslotten som värden har köpt.
Och så har vi en bokväska med pocketböcker där man kan lämna och låna böcker man har läst och vill läsa.
Så fiffigt så!

Den här byn är helt underbar att bo i.
Det är bara fem år sedan vi flyttade hit och då kände vi knappt någon alls här.
Nu känns det som att vi har bott här jättelänge och vi känner nästan alla i byn och har dessuom varit hemma hos de flesta.

Måste få skryta lite att apelsin/chokladkakan jag bjöd på blev såå god!
Förvånad över att den blev den alldeles riktig!
Annars brukar det vara si och så med mina bakverk....
Kakan innehåller hackad mörk choklad och rivet apelsinskal.
Den är glacerad med choklad och strösslad med syltat apelsinskal.
Jag kan lägga in receptet en annan dag.

Receptet på citronkakan har ni HÄR
Den är saftig och smakar mycket citron.
Inte ens jag brukar misslyckas med den.




Kommentarer